19.05.2009

idealist kuzu

Sürüden Ayrılan İdealist Kuzu



Gülme krizlerim, elimde karakalem haftalık borç eskizlerim. Çöpün kenarından geçerken yolun ortasına tüküren özgür ruhlu amcalarım, abilerim. Pazar yerinde kabadayılaşıp omuz atan ablalarım. Duyguları hırçın isyanlarla yoğururken tökezleyen pankartlarım...

Gizli feodal ülkemin pesimist insancıkları. “Ne çok seviyorum sizleri” ironisiyle her gün biraz daha nefret ediyorum hepinizden. “az işçi çok iş” anlayışının geldiği romantik devşirmenin, ekonomik kriz özümsemesi. İntiharlara sığmaz ruhum, dar gelir bir yudum ölüm. Rapunzelin saçlarını yolup, şirinlere yedirdim. Liderlerimiz her gün biraz daha kronik, ağlamalarımız arabeske yakın lirik. Ete aç erkekler ve eti namuslu, ruhu yolcu kadınlar.



Dünya.. Herkes bir gün soğuyacak senden...



Ama hep yenileri gelecek. Yeni nesiller, yeni açlıklar ve yeni hayal kırıkları. Biliyor musun, ben her sabah yeni güne başlarken, bir bir yeniden asıyorum küskünlüklerimi. Hiçbirşey olmamış gibi kaldığım yerden devam ediyorum yaşamaya. Sevdiğim insana bakıp, onunla birlikte herşeye puslu bir pencereden yeniden bakıyorum. Haber bültenlerinden kaçıp, kendime bir yeni yalan daha uyduruyorum. Oysa hayata dair tüm yalanlar birbirine benziyor. Biliyorum, yine de inanıyorum. Çünkü, hayatın yarısı inanmak, umut etmek, çoğu zaman da boşvermek. Gün geçmez ki isyan bayrağı dalgalanmadan. O içindeki sesi dinleme. Sürüden ayrılan idealist kuzu olma. Paradokslar yaratıp kafaları karıştırma. Namussuz imanlıyı anlatma. Şarapçıya küfür eden dindarı gösterme. Hele altında son model arabası, üç kuruşa çalıştırdığı halde onu bile elemanına ödemeyen, adam gibi adamlardan hiç bahsetme. Sistemsiz eğitim düzeneğini, öss'ye giremediğinde hayatı kararan genç nesil gerçeğini, onların bunalımlarını görme, üzülme, hissettirme. Ruhunda kendi çığlıklarında boğulan benliğine izin verme. Bunları kendi kendine yaparken bile suçlusun çünkü. Korkuların düşüncelerini basmışken bile zanlısın öyle değil mi? Buruştur, at tüm hayallerini. Kolayı sevmeye devam et. Kolay seni sevdikçe...Gündüz uykuları epey tatlı olmalı ki pek çok insan hep uyuyor. Cindi güzelleştirdiğini duymuştum belki o sebeptendir... Ama liderlerimiz iş görmeye devam ediyor en azından bir bardak su içmeye kalksanız...

Hiç yorum yok: